نماینده ملایر: هدایت تحصیلی و شغلی باید بر اساس استعداد دانشآموزان باشد
نماینده مردم ملایر در مجلس شوراس اسلامی، با تأکید بر لزوم استعدادیابی در نظام آموزشی، گفت: تحمیل آرزوهای والدین به دانشآموزان، آینده آنان را با مخاطره مواجه میکند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شوراس اسلامی، با تأکید بر لزوم استعدادیابی در نظام آموزشی، گفت: تحمیل آرزوهای والدین به دانشآموزان، آینده آنان را با مخاطره مواجه میکند.
به گزارش پایگاه خبری طلیعه امید پرس؛ دکتر احمد آریایینژاد، در آیین افتتاح نمایشگاه هفته مشاغل که با حضور جمعی از مسئولین در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر برگزار شد، با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی صحیح اظهارکرد: نظام آموزشی ما باید به سمتی حرکت کند که استعدادهای ذاتی دانشآموزان را شناسایی و پرورش دهد، نه اینکه صرفاً آرزوهای والدین را به آنان تحمیل کند.”
وی با انتقاد از فرهنگ نادرست انتخاب شغل بر اساس معیارهای مادی، افزود: متأسفانه برخی خانوادهها اصرار دارند فرزندانشان حتماً در رشتههای خاصی تحصیل کنند، در حالی که ممکن است استعداد آنان در زمینههای دیگری باشد.
نماینده ملایر به نقش مهم معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان گرامی نه تنها باید آموزشدهنده باشند، بلکه به عنوان مشاوران دلسوز و الگوهای اخلاقی میتوانند در هدایت صحیح دانشآموزان تأثیرگذار باشند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز، هدف از برگزاری این رویداد را استعدادیابی، آشنایی دانشآموزان با رشتههای تحصیلی و مشاغل بومی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه، رشتههای هنرستانی، مشاغل دانشگاهی و حرفه های بومی ملایر از جمله صنایع دستی، کارخانه ها و دستاوردهای دانشآموزی به نمایش گذاشته شده است تا دانش آموزان با دید بازتری نسبت به آینده تحصیلی و شغلی خود تصمیمگیری کنند
اکبر فراهانی، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این نمایشگاه فرصتی برای کشف استعدادها، آشنایی با مشاغل بومی و آینده، و قدم گذاشتن در مسیر انتخابی آگاهانه و کمک به دانشآموزان پایه نهم برای انتخاب رشته آگاهانه در مقطع متوسطه دوم است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر تأکید کرد: انتظار داریم دانش آموزان، صرفنظر از سطح علمی خود، با شناخت کافی از مشاغل موجود در شهرستان، مسیر مناسبی را برای ساختن آینده خود و جامعه انتخاب کنند.
گفتنی است؛ این نمایشگاه تا ۱۰ اردیبهشت برای بازدید دانشآموزان و خانوادهها دایر خواهد بود.
■خبرنگار: مهناز روزبهانی
// انتهای پیام //