کتابخانههای مدارس مناطق محروم ملایر تجهیز شدند
مدیر آموزش و پروش ملایر از اهدای دو هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به مدارس مناطق محروم شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.
■پایگاه خبری طلیعه امید talieomid.ir■
مدیر آموزش و پروش ملایر از اهدای دو هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به مدارس مناطق محروم شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری طلیعه امید پرس؛ مهدی عابدینینیا در مراسم نمادین توزیع کتاب بین مدارس مناطق محروم این شهرستان، افزود: با همکاری مؤسسه خیریه حامی مهربانو و نهاد کتابخانههای عمومی کشور و اداره آموزش و پرورش ملایر کاری به ثمر رسید که در مردادماه امسال تعداد دو هزار و ۷۰۰ نسخه کتاب از سوی نهاد کتابخانههای عمومی کشور به اداره آموزش و پرورش ملایر اهدا شد.
وی با بیان اینکه این تعداد کتاب برای تجهیز کتابخانههای مدارس مناطق محروم بوده و به ۶۵ مدرسه شهری و روستایی در شهرستان ملایر اهدا شد، اظهارکرد: فرمایش مقام معظم رهبری، سلامت جسم در ورزش، سلامت روح در ارتباط با خدا و معنویت و سلامت فکری در مطالعه کتاب است.
مدیر آموزش و پروش ملایر، تکامل جامعه انسانی و تمام ادیان آسمانی با محوریت کتاب است و این مهمترین اهمیت کتاب و کتابخوانی را میرساند، در دین مبین اسلام محوریت و اصل کتاب است؛ در قرآن کریم بهعنوان سرلوحه همه کتابهای جهان، ۳۶۰ بار کلمه کتاب و کتابت تکرار شده است.
وی گفت: افراد بزرگ با کتاب زندهاند و کسانی که میخواهند ماندگار شوند به نوعی خود کتاب مینویسند. امام راحل بهعنوان رهبری که دنیا را تکان داد نیز به اهمیت مطالعه سفارش و ایشان مطالعه بالایی داشتند و سر سوزنی از مطالعه دست بر نمیداشتند. رهبر معظم انقلاب نیز برای فرهنگ مطالعه اهمیت بالایی قائل بوده و خودشان نیز در حوزه فرهنگ مطالعه سرآمد هستند.
عابدینینیا با اشاره به دغدغههای کتابخانههای عمومی حوزه آموزش و پرورش از جمله کتابخانه فرهنگیان ملایر گفت: نیاز است که این کتابخانه از نظر مکان، احیا و کتابهای بهروز مورد توجه قرار گیرد. برخی کتابخانههای ملایر طی سالهای گذشته تغییر و تحول داشته؛ اما نیاز است که با توجه به نیاز روز کودکان و نوجوانان توجه بیبشتری صورت گیرد.
مدیر آموزش و پروش ملایر با تأکید بر اهمیت احیای فرهنگ نذر کتاب، بیان کرد: بسیاری از کتابها در منازل هستند که میتوانند در اختیار کتابخانهها قرار گرفته تا دیگران نیز از آنها استفاده کنند، باید زمینه مطالعه بین دانشآموزان فراهم شود و در این راستا با خلاقیت بیشتر، برگزاری مسابقه کتابخوانی و قرار دادن ساعتی برای مطالعه کتب غیر درسی بین دانشآموزان و… میتوان دانشآموزان را به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ترغیب کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید با برنامهریزی کاری کرد که فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی نشود و در این راستا نیاز است گامهایی برای ترغیب فرهنگ مطالعه برداشته شود. نیاز است که در راستای اهدای کتاب به کتابخانههای مدارس همکاری بیشتری صورت گیرد.
// انتهای پیام //
برچسب های :