کارآفرین ملایری؛ از کارگاهی کوچک تا بزرگی در صنعت هدایای تبلیغاتی کشور
ملایر – پایگاه خبری طلیعه امید پرس: رسول سلامی جوان ملایری یکی از کسانی است که در سالهای متمادی با تلاش و پشتکار و با نگرشی صحیح قدم در راه صنعت چاپ گذاشته و امروز توانسته بهعنوان یک برند مطرح خود را در کشور معرفی کند.
ملایر – پایگاه خبری طلیعه امید پرس: رسول سلامی جوان ملایری یکی از کسانی است که در سالهای متمادی با تلاش و پشتکار و با نگرشی صحیح قدم در راه صنعت چاپ گذاشته و امروز توانسته بهعنوان یک برند مطرح خود را در کشور معرفی کند.
به گزارش طلیعه امید پرس؛ وقتی صحبت از کارآفرین و کارآفرینی میشود ناخودآگاه ذهن به سمت افرادی میرود که مسیری پرزحمت را در طی چندین سال پیموده و اکنون به فردی موفق تبدیل شدهاند، کسانی که با پشتکار خود قلههای اهداف خود را فتح کرده و به فردی موفق تبدیل شده اند.
مسیر کارآفرینی همواره با چالشهای فراوانی همراه است و چه بسیار افرادی هستند که در مسیر خود شکست خورده و در مقابل مشکلات نتوانستهاند قد علم کنند و شاید بیراه نباشد که بگوییم تعداد این افراد بسیار بیشتر از کارآفرینان موفق است.
اما کارآفرینان موفق بیشک در سالهای سختی کمر همت بسته و در راه پرپیچوخم و سختیها مقاومت کردهاند تا اینکه بهعنوان یک فرد موفق یاد شوند و بیشک اکثر کارآفرینان موفق در راه شکستهایی داشتهاند اما این شکستها سبب نشده که از اهداف خود چشمپوشی کنند و با تمام توان و با نگاه به آینده راه خود را ادامه دادهاند.
رسول سلامی از جوانان ملایر یکی از همین افرادی است که در سالهای متمادی با تلاش و پشتکار و با نگرشی صحیح قدم در راه صنعت چاپ گذاشته و امروز توانسته “نواندیش” را بهعنوان یک برند مطرح در کشور معرفی کند.
نکته قابلتوجه درباره این کارآفرین ملایری این است که موفقیتهای حال سبب نشده که کار خود را متوقف کند و با برنامهای دقیق نگاه به آیندهای موفق دارد.
رسول سلامی کار خود را در پایان دهه دوم زندگی خود و در سن ۱۹ سالگی از یک مغازه کوچک آغاز کرده و وارد صنعت چاپ شده است.
روزهایی که برای بسیاری از جوانان روزگار دانشجویی و سرگرمی با درس و کلاس است برای سلامی معنایی دیگر داشت و او قدم در راهی گذاشت که شاید بسیاری آن را قدم برداشتن در مسیر اشتباه میدانستند.
زمانی که همه موفقیت را در ادامه تحصیل و کسب مدارک مختلف دانشگاهی میدانستند رسول سلامی از درس و دانشگاه انصراف داد و قدم در راهی گذاشت که برای خودش آیندهای روشن تصور کرده بود و همراه با یکی از دوستانش در یک مغازه ۱۴ متری در یکی از خیابانهای فرعی ملایر کار چاپ سیلک را آغاز کرد.
خدمت به میهن در قالب سربازی را شاید بتوان نخستین چالش پیش روی رسول و شریکش دانست و در این دوران علاوه بر هزینههای جاری کارگاه کوچک خود هزینههای روزانه زندگی دو نفرشان هم از این کارگاه کوچک کسب میکردند و تمام تلاششان این بود که این چالش را پشت سر بگذارند.
رسول میگوید هنوز موقع بیان همه چالشها و مشکلات آن موقع نرسیده است و مصمم به ادامه راه در صنعت چاپ است تا برند خود را جهانی کند.
نخستین اسمی که برای مجموعه خود انتخاب کرد “آل طه” بود اما به دلیل قوانین ارشاد این نام رد میشود و مجوز چاپ سیلک، افست و دیجیتال را با نام “نواندیش” در سال ۹۴ دریافت میکند و خود میگوید حتی در انتخاب اسم نیز دنبال نوآوری بودیم و در نهایت این نام را انتخاب کردم.
ایده و نوآوری در یک دستگاه چاپ و چاپ رنگی روی پارچه سکوی پرتابی برای این کارآفرین ملایری میشود و کار با یک کارفرمای گرگانی و چاپ رنگی روی ساک دستی مسیر کاری او را تغییر میدهد.
رسول حالا کار را بهتنهایی به دست گرفته و بازاریابی قوی و اجرای یکتنه تمامی کارها از طراحی تا چاپ گرفته تا پخش در بین مشتریان را انجام میدهد و قدمهای خود را استوار برای رسیدن به اهداف برمیدارد.
سلامی در سال ۱۳۹۵ نخستین بار نیروی کار خود را استخدام میکند و در سال ۱۳۹۶ دومین نفر را به مجموعه خود اضافه میکند و حال او با پشت سر گذاشتن سختیهای بسیار آب دیده شده و کمکم سرعت پیشرفت او افزایش مییابد.
سال ۱۳۹۶ برای رسول بسیار متفاوت است چراکه او قدمی بزرگ برمیدارد و یک محل ۲۲۰ متری در یکی از بهترین نقاط شهر اجاره میکند و تعداد نیروهای کار خود را به ۵ نفر ارتقا میدهد، هرچند بسیاری این کار او را با ریسک بالا میدانند اما عزم و اراده رسول برای رسیدن به اهداف فراتر از همه اینهاست و نهتنها قدمی پس نمیکشد بلکه با عزمی راسخ راه خود را ادامه میدهد.
دیگر همه میدانند که نام نواندیش با موفقیت عجین شده است و ثمره تحمل و مقاومت در برابر سختیها و ایده پردازی و تلاش باعث اتصال نام برند نواندیش به نام سلامی شده است و برند شدن در چاپ هدایای تبلیغاتی در کشور امروز ثمره یک دهه تلاش رسول سلامی با همراهی گروه قوی خود است و کسانی که دنبال تهیه و چاپ هدایای تبلیغاتی هستند حتماً از نواندیش یادی میکنند.
سلامی در این سالها از قدرت فضای مجازی نیز غافل نشده است و همراه با پیشرفت و فراگیر شدن روزبهروز شبکههای اجتماعی در این فضا نیز با قدرت وارد شده است.
امروز ۱۲ نفر در کنار سلامی فعالیت داشته و برند نواندیش در سراسر کشور خودنمایی میکند و این نیست بهجز عزم و ارادهای که پشت این کار بوده است.
هرچند امروز حداقل روزانه ۱۰ سفارش خارج از استان همدان با نام نواندیش ارسال میشود اما این موفقیتهای کسبشده سلامی را متوقف نکرده و برنامه او حرکت به سمت صادرات تا پایان سال ۱۴۰۲ و انحصار در هدایای تبلیغاتی است.
امروز سلامی بزرگترین دارایی خود را پول و درآمد نمیداند، بلکه مشتریهایش بزرگترین سرمایه او هستند و اصلیترین هدفش رضایت مشتری است.
رسول سلامی از نمونه افراد انگشتشماری است که فعل خواستن را دقیق صرف کردهاند و قدمبهقدم در راه کسب موفقیت تلاش کردهاند و در این راه پرتلاطم مشکلات سد راه آنان نبوده بلکه پلهای برای رسیدن به هدفهای بزرگتر بوده است.
// انتهای پیام //