معاون پرورشی وزارت آموزشوپرورش هشدار داد: کمرنگ شدن نقش اولیای دانشآموزان در تربیت فرزندان
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش کمرنگ شدن نقش اولیای دانشآموزان در تربیت فرزندان را یک از چالشهای موجود دانست و به مربیان پرورشی توصیه کرد: وضعیت دانش آموزان را از پدر و مادرانشان مطالبهگری کنند تا روند درگیرشدن اولیا با تربیت فرزندان اتفاق بیفتد.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش کمرنگ شدن نقش اولیای دانشآموزان در تربیت فرزندان را یک از چالشهای موجود دانست و به مربیان پرورشی توصیه کرد: وضعیت دانش آموزان را از پدر و مادرانشان مطالبهگری کنند تا روند درگیرشدن اولیا با تربیت فرزندان اتفاق بیفتد.
به گزارش پایگاه خبری طلیعه امید پرس؛ دکتر اصغر باقرزاده در آستانه سال جدید تحصیلی، در قالب ” دوره توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی قطبی ملایر و مناطق جوکار و سامن”، به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات کانون فرهنگی تربیتی شهید مدرس ملایر، با مربیان پرورشی ملایر، سامن و جوکار به بررسی چالش های پیش روی تربیت و آموزش پرداخت.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش به هشت چالش پیش روی تربیت و آموزش اشاره کرد و در خصوص چالش تشتت آرا درباره تعریف تربیت، گفت: ” تربیت افراد” یعنی اینکه زمینه تربیت شدن و جوشش از درون افراد فراهم کنیم و در این راستا شیوه غیرمستقیم می تواند تربیت را تحت تاثیر قرار دهد و باعث رشد بشود.
باقرزاده با بیان اینکه ” تفکیک تربیت و آموزش” یک چالش بزرگ است، آن را خطایی بزرگ خواند و گفت: هیچگونه تفکیکی نباید میان آموزش و تربیت باشد و مسائل آموزشی بخشی از مسائل تربیتی و فرهنگی است.
وی کمرنگ شدن نقش اولیای دانش آموزان در تربیت فرزندان را چالشی دیگر خواند و به مربیان پرورشی توصیه کرد: وضعیت دانش آموزان را از پدر و مادرانشان مطالبه گری کنند تا روند درگیرشدن اولیا با تربیت فرزندان اتفاق بیفتد.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ” فضای مجازی و کودک و نوجوان” از چالش های مهم و پیش روی مربیان پرورشی است و آگاه سازی خانواده و فرزندان و استفاده از زیرساخت اینترنت کودک، توجه به کودکان بر اساس تفاوت ها و برنامه ریزی منطبق بر تفاوت ها امری مهم و ضروری است.
باقرزاده برنامه های تکراری و کم اثر در حوزه تربیتی را چالش دیگر عنوان و اظهارکرد: برنامه درسی صرفا برنامه آموزشی نیست، هر درس اهداف تربیتی خاصی دارد و مربیان پرورشی می توانند به مطالب درسی مراجعه کنند تا بتوانند موضوعات پرورشی و تربیتی را با مطالب درسی پیوند بزنند.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ” چالش نیروی انسانی” با وجود کمبودها، بر ضرورت ارتقای کیفیت نیروهای انسانی و سنجش اثربخشی بر دانش آموزان تاکید کرد.
// انتهای پیام //