لزوم ورود جدی در حوزه برندینگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی انگور ملایر
ملایر – پایگاه خبری طلیعه امید پرس: فرماندار ملایر با بیان اینکه باید در حوزه برندینگ، مارکتینگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بستهبندی انگور و کشمش به طور جدی ورود کنیم، گفت: ضروری است در این زمینه یک برنامه مشخص عملیاتی یک یا چهارساله تدوین و به صورت فصلی برنامهها و اقدامات ارزیابی شود.
ملایر – پایگاه خبری طلیعه امید پرس: فرماندار ملایر با بیان اینکه باید در حوزه برندینگ، مارکتینگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بستهبندی انگور و کشمش به طور جدی ورود کنیم، گفت: ضروری است در این زمینه یک برنامه مشخص عملیاتی یک یا چهارساله تدوین و به صورت فصلی برنامهها و اقدامات ارزیابی شود.
به گزارش پایگاه خبری طلیعه امید پرس؛ سلمان اسماعیلی در نشست سیاستگذاری اجرای برنامه عملیاتی پروپوزال جیاس نظام تولید انگور درهجوزان ملایر، افزود: کشمش و انگور بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ملایر بوده و “جیاس انگور” نیازمند یک برنامه عملیاتی و اجرایی است.
وی با اشاره به اینکه کشمش و انگور از دیرباز با معیشت و اقتصاد مردم این شهرستان گره خورده است، ادامه داد: ثبت جهانی نظام تولید انگور درهجوزان در فائو یک اقدام مهم و ماندگار بوده که باید حفظ شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه کمیته جیاس انگور ملایر و کمیتههای زیرمجموعه آن باید به سرعت راهاندازی و ستاد احیا شود، این یک ماموریت ملی و جهانی است، تصریح کرد: باید چشمانداز این صنعت و سهم هر دستگاهی در حوزه اجرایی و اعتبارات مشخص و برنامهها بهروزسانی شود.
فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه ما رقبای سرسختی در حوزه انگور و کشمش در داخل و خارج از کشور داریم، یادآور شد: سهم دانشبنیان و بخش خصوصی در حوزه انگور و کشمش و جیاس انگور باید مشخص شود.
// انتهای پیام //